Search
Now showing items 1-10 of 32
Alternativna metoda za konfirmativnu analizu semiortogonalnom transformacijom glavnih komponenata / Alternative method for confirmatory analysis by semiorthogonal transformation of principal components
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1999)
Predložena je metoda za komponentnu analizu nekog skupa kvantitativnih varijabli izvedenu ortonormalnom transformacijom glavnih komponenata tako da se, pod kriterijumom najmanjih kvadrata, aproksimira neka hipotetska matrica ...
Tipičan ženski i muški lik u udžbenicima prirode i društva / Typical male and female figures in textbooks of science and social studies
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1999)
Cilj rada bio je da se utvrdi kakav je tipičan ženski i muški lik, kakav je odnos dečjih i odraslih likova i u kojim se ulogama ovi likovi sreću u udžbenicima Poznavanja prirode i društva (PPD) od I-III razreda i Poznavanje ...
Evaluacija 'Big Five' modela ličnosti kroz analizu inventara ličnosti NEO PI-R / Evaluation of 'big five' personality model through analysis of personality inventories
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1997)
Cilj rada je da se na osnovu detaljne analize inventara ličnosti NEO PI-R čiji su autori P. Costa i R. McCrae evaluira model ličnosti poznat kao 'Big Five', model na kome se ovaj inventar i bazira. Analiza podataka dobijenih ...
Doprinos različitih faktora u ostvarivanju veza između navika i tehnika učenja i školskog postignuća učenika / Contribution of various factors in establishing connections between the pupils' habits, learning techniques and their school achievement
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1997)
Istraživanje je sprovedeno sa ciljem da se utvrde veze navika i tehnika učenja sa školskim postignućem učenika. Instrumentima sastavljenim posebno za potrebe ovog istraživanja - Inventarom navika i tehnika učenja i testovima ...
Matematičko samopoimanje: operacionalizacija i empirijska validacija skale / Mathematical self-concept: An operationalization and its empirical validity
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1997)
Osnovni cilj istraživanja, realizovanog na uzorku 123 učenika prvog razreda gimnazije, bio je konstruisanje psihometrijski validne skale matematičkog selfa na srpskom jeziku. Istraživanje je pokazalo da: (a) konstruisana ...
Tri decenije časopisa Psihologija / Three decades of the periodical Psihologija
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1997)
Prikazane su osnovne informacije o prilozima objavljenim u časopisu Psihologija u periodu 1993-1997. Data je bibliografija radova koji su svrstani u 27 tematskih oblasti. Uvedene su tri nove oblasti U Psihologija umetnosti, ...
Analiza udžbenika i radne sveske za predmet poznavanje društva za IV razred osnovne škole / Analysis of textbook and workbook for subject introduction to social sciences in the 4th grade of elementary school
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1998)
U radu su preko aktivnosti dece analizovani oblici učenja koji se javljaju u pitanjima i zadacima u udžbeniku i radnim listovima za predmet poznavanje društva za IV razred osnovne škole (Danilović, Danilović, 1997; Danilović, ...
Entrepreneurial orientation and personality traits
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1995)
This paper examines the interrelationship between entrepreneurial orientation and attitude towards entrepreneurship on the one hand, and personality traits and value orientations (wage leveling, hedonism, conformism, ...
Razvoj kriterijuma procene likovnih dela / The development of criteria for the evaluation of works of art
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1994)
Eksplorativnim istraživanjem ispitane su razvojne promene estetskog kriterijuma, a zatim je tako utvrđen, spontano formiran, estetski kriterijum upoređen sa estetskim kriterijumom koji koriste likovni kritičari. Po 20 ...
Treba li učiti istoriju u osnovnoj školi? / Should history be taught at elementary schools?
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 1993)
Tema ovog rada prilično je zapostavljena, mali broj psihologa se bavi njom, mada ih je na to moglo navesti više razloga, prvenstveno slabi rezultati koje učenici osnovne škole pokazuju na svim vrstama provera znanja iz ...