Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 77
Kritičko mišljenje i šta je to? Konceptualizacija i relevantni pojmovi / Critical opinion: What is it? Conceptualization and relevant concepts
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000)
U okviru pojmovne konceptualizacije usvojena je definicija koja određuje kritičko mišljenje kao osvešćeno evaluativno mišljenje osetljivo na kontekst. Kritička misao podrazumeva na kriterijumima zasnovanu procenu nekog ...
Struktura sposobnosti i veština kritičkog mišljenja / Structure of abilities and skills of critical thinking
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2001)
Produkt teorijskog razmatranja pojma kritičko mišljenje je i određivanje njegovih konstituenata - specifičnih sposobnosti i veština kroz koje se kritičko mišljenje manifestuje. U našem modelu struktura ove sposobnosti je ...
Veza između denotativnog i konotativnog značenja umetničkih slika / Denotative and connotative meanings of paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2007)
Cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje veze između procena denotativnog i konotativnog značenja slika. Denotativni domen definisan je preko kategorija motiva i poruke, a konotativni domen kao subjektivni doživljaj, ...
Procene sličnosti apstraktnih umetničkih slika / Judgement of abstract paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2006)
U ovom radu ispitivan je subjektivni doživljaj apstraktnih likovnih dela. Izvedena su dva eksperimenta. U prvom eksperimentu ispitivane su procene sličnosti-različitosti 21 apstraktne umetničke slike. Procene su analizirane ...
Estetski doživljaj umetničkih slika / Structure of aesthetic experience
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2006)
Cilj istraživanja bio je da se ispita veza estetskog doživljaja sa drugim dimenzijama subjektivnog doživljaja slika. Estetski doživljaj definisan je preko devet deskriptora izdvojenih na osnovu pregleda odgovarajuće ...
Amodalno kompletiranje poluzaklonjenih figura - efekat orijentacije konture / Amodal completion of partly occluded figures: Effect of contour orientation
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2003)
U ovom istraživanju ispitivali smo interakciju figuralnih faktora (kontinuitet forme, C, i simetrija, S) i orijentacije (vertikalno-horizontalna i kosa) pri amodalnom kompletiranju poluzaklonjenih figura. Koristili smo ...
Shared and/or separate representations of animate/inanimate categories - an ERP study
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2009)
This paper presents an ERP experiment examining the underlying nature of semantic representation of animate and inanimate objects. Time-locking ERP signatures to the onset of visual stimuli we found topological similarities ...
Mikrogenetička analiza percepcije ahromatskih površina / Microgenetic analysis of transparency perception
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2004)
U ovom radu ispitivana je mikrogeneza opažanja providnosti. Pokušali smo da odgovorimo na pitanje da li se opažanje providnosti ahromatskih površina uspostavlja na nivou ranog opažanja (do 200 ms) ili pretpostavlja ulogu ...
Struktura doživljaja umetničkih slika / Judgments of paintings
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2004)
U ovom istraživanju pokušali smo da specifikujemo strukturu subjektivnog doživljaja umetničkih slika. Doživljaj slike tretirali smo kao kompozit mnoštva elementarnih atribucionih svojstava (npr. lepo, jako, zanimljivo i ...
Subjektivni doživljaj slika koje pripadaju različitim slikarskim pravcima XX veka / Judgement of paintings belonging to different tendencies in the 20th century painting
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2004)
Prema hipotezi Lazara Trifunovića nastanak i razvoj modernih slikarskih pravaca može se pratiti kroz tri razvojne linije. Prvu (Sezan - kubizam - neoplasticizam - suprematizam) karakteriše intenzivno bavljenje formom i ...