Search
Now showing items 1-10 of 16
Istorijska istraživanja u andragogiji / Historic researches in andragogy
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1997)
Za naučni legitimitet andragogije istorijska istraživanja su nužna. U radu se razmatraju neki teorijsko-metodološki problemi istorijskih istraživanja u andragogiji kao što su opšti i operacionalni pristup istorijskim ...
Pojava i rani razvoj ideja o permanentnom obrazovanju / Emergence and early development of concept of continual education
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1995)
U radu se analizira pojava i rani razvoj ideje o permanentnom obrazovanju i o obrazovanju odraslih u antičkoj Grčkoj. Skicira se razvoj ove ideje u filozofskim školama dosokratovskog perioda, a posebna pažnja se posvećuje ...
Koncept socio-kulturne animacije u andragogiji / The concept of socio-cultural animation in andragogy
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1996)
Koncept socio-kulturne animacije nastao je u Francuskoj početkom šezdesetih godina, razvijao se i bio prisutan u svetskom obrazovanju odraslih oko dve decenije da bi se poslednjih godina sve više napuštao. Ovaj koncept, ...
Obrazovanje u preduzeću: stanje, potrebe i mogućnosti / Education within a firm: Conditions, needs and possibilities
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1991)
U andragoški orijentisanoj literaturi poslednjih su godina prisutni napori da se obrazloži i utemelji ideja o obrazovnoj funkciji preduzeća. Takva nastojanja su inspirisana teorijama i istraživanjima o ljudskim resursima ...
Nastanak i razvoj radničkih univerziteta u bivšem Sovjetskom Savezu, 1925-1931 / Appearance and development of worker's universities in the former Soviet Union (1925-1931)
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1996)
U radu se razmatraju društveno-ekonomski uslovi nastanka i razvoja radničkih univerziteta u SSSR-u, njihova politika upisa, programska orijentacija i organizaciona struktura. Radnički univerziteti, koji su u bivšem SSSR-u ...
Kritičko mišljenje - između misaone veštine i duhovne autonomije / Critical reasoning: Between thinking skill and spiritual autonomy
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1996)
Kritičko mišljenje je moderan pojam i fenomen. Poslednjih godina postoji obilje pokušaja da se on objasni, razume i postulira kao jedan od osnovnih ciljeva obrazovanja. Obilje je pokušaja da se kritičko mišljenje objasni, ...
Koncepcije i modeli razvoja kritičkog mišljenja / Conceptions and models of development of critical thinking
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1996)
U radu se razmatraju tri različite koncepcije kritičkog mišljenja (Glaser, Mayers, Mezirow) i modeli njegovog razvoja koje one impliciraju i nude. U pogledu individualnog i društvenog značaja i neophodnosti razvoja kritičkog ...
Vrednosne orijentacije srednjoškolaca / Orientational value of secondary school pupils
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 1993)
In this paper we represent the investigation or orientational value of secondary scholars interpreting and analyzing the data we have obtained. This investigation has been done in 1994 and the sample has been 2134 pupils ...
Vrednosne orijentacije odraslih / Value orientations of adults
(Univerzitet u Nišu, Niš, 1994)
U radu se analiziraju rezultati istraživanja koje je imalo za cilj da ispita povezanost između socio-androloških karakteristika ispitanika i izraženosti svake od šest vrednosnih orijentacija (teorijske, ekonomske, estetske, ...
Metodičko osposobljavanje stručnjaka u obrazovanju odraslih / Methodic expert training in the adult education
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1999)
Narastanje potreba za razmatranjem prirode i specifičnosti metodičkog osposobljavanja stručnjaka angažovanih u oblasti obrazovanja odraslih oblikuju i pospešuju, između ostalih, trendovi u oblasti andragoške nauke kao i ...