Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 25
Pogled na obrazovanje kroz kvalitet života / View of education through quality of life
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2004)
U radu se sintagma "kvalitet života" razumeva kao zbirni pojam, odnosno zbirno stanje (složaj), u jednom određenom segmentu vremena, dosegnutih položaja na dimenzijama različitih svojstava koje ličnost, pojedinci društvene ...
Učenje nepoznatog - potencijal liminalnog prostora u obrazovanju odraslih / Learning the unknown: The potential of liminal space for adult education
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2019)
Autori rada nastoje da razmotre potencijal liminalnosti u sferi obrazovanja odraslih tako što je dovode u vezu sa postojećim konceptom "pedagogije događaja". Ovaj koncept preispituje pedagoški imperativ postizanja unapred ...
Andragoško znanje - stožer profesionalizacije područja obrazovanja odraslih / Andragogical knowledge: A key to professionalization of the field of adult education
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2007)
U radu se raspravlja o međusobnom odnosu formalnog profesionalnog obrazovanja i procesa profesionalizacije područja obrazovanja odraslih kroz pokušaje davanja odgovora na nekoliko istraživačkih pitanja: šta je profesionalizacija ...
Nastanak i razvoj radničkih univerziteta u bivšem Sovjetskom Savezu, 1925-1931 / Appearance and development of worker's universities in the former Soviet Union (1925-1931)
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1996)
U radu se razmatraju društveno-ekonomski uslovi nastanka i razvoja radničkih univerziteta u SSSR-u, njihova politika upisa, programska orijentacija i organizaciona struktura. Radnički univerziteti, koji su u bivšem SSSR-u ...
Kritičko mišljenje - između misaone veštine i duhovne autonomije / Critical reasoning: Between thinking skill and spiritual autonomy
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1996)
Kritičko mišljenje je moderan pojam i fenomen. Poslednjih godina postoji obilje pokušaja da se on objasni, razume i postulira kao jedan od osnovnih ciljeva obrazovanja. Obilje je pokušaja da se kritičko mišljenje objasni, ...
Teorije učenja i odnosi moći u obrazovanju odraslih / Learning theories and power relations in adult education
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
Teorije učenja predstavljaju priznato znanje i time diskurse kroz koje se odnosi moći reprodukuju i održavaju u obrazovnim aktivnostima. One u sebi nose i sadrže odgovore na pitanja 'šta je znanje' i 'ko ga poseduje', kroz ...
Moć i znanje u obrazovanju odraslih - neka razmatranja / Power and knowledge in adult education: Some considerations
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Kada se praksa obrazovanja odraslih poredi sa praksom obrazovanja dece, kao jedna od differentia specifica obrazovnih aktivnosti izdvaja se veća jednakost učesnika i nastavnika. Nesumnjivo je da je došlo do redefinisanja ...
Destruktivan pohod celoživotnog učenja / Destructive March of Lifelong Learning
(JU bosanski kulturni centar Kantona SarajevoOJ bosanski kulturni centar Sarajevo, 2021)
U radu se analizira razvoj osnovnih termina i koncepata u oblasti obrazovanja
odraslih (obrazovanje odraslih, kontinuirano, permanentno i povratno obrazovanje,
doživotno i celoživotno obrazovanje i učenje) i uloga glavnih ...
O igri u odraslom dobu i njenim obrazovnim implikacijama / On play in adulthood and its educational implications
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U ovom radu želimo da ukažemo na važnost igre u čovekom životu i način na koji ona predstavlja i čini njegov neizostavni deo u različitim sferama. Glavni podsticaj bilo nam je uverenje da je igra na najmanje tri načina ...
Competences in education – Brazilian and Serbian Perspective / Kompetencije u obrazovanju – iz brazilske i srpske perspektive
(University of Belgrade Faculty of Philosophy, Institute for Pedagogy and Andragogy, 2016)
The goal of this paper is to compare the understanding of the concept of competences
in Brazil and Serbia, together with reflecting on the different contexts under
which these countries are developing. Theoretical framework ...