Search
Now showing items 1-10 of 24
Value added of schools in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2020)
Value added (VA) is one of the measures to assess the quality of school work; when calculating this value, the individual characteristics of students are statistically equalised in order to focus on the factors that are ...
Upotreba usmene istorije u istraživanju obrazovanja u Srbiji uoči Drugog svetskog rata / Ispol'zovanie ustnoj istorii v issledovanii obrazovaniâ v Serbii nakanune Vtoroj mirovoj vojny
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2021)
U ovom radu predstavićemo rezultate istraživanja koje smo realizovali sa studentima pedagogije školske 2013/14. godine. Predmet istraživanja bilo je školovanje u Srbiji uoči Drugog svetskog rata iz ugla neposrednih učesnika, ...
Stavovi studenata pedagogije u Hrvatskoj i Srbiji prema doprinosu studija razvijanju kompetencija za buduće profesionalno delovanje / Otnošenie studentov pedagogiki v Horvatii i Serbii k vkladu obučeniâ v razvitie kompetencij dlâ buduŝej professional'noj raboty
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2020)
Među značajnim promenama u oblasti obrazovanja može se izdvojiti sve prisutnija zasnovanost obrazovanja na ishodima, kao i prihvatanje pristupa obrazovanju orijentisanog ka razvijanju kompetencija koji implicira da se u ...
Пeдагошко образовање наставника у Србији: од наставленија до Центра за образовање наставника
(Београд: Педагошко друштво СрбијеБеоград: Институт за педагогију и андрагогију Фиозофског факултета Универзитете у Београду, 2021)
У раду су сагледани кључни догађаји релевантни за образовање предметних наставника у Србији до оснивања Центра за образовање наставника 1971. године с намером да се утврде основне фазе у развоју тог образовања. Имајући у ...
To be connected: Supporting self-regulated learning in higher music education before and during the pandemic / Biti povezan - podržavanje samoregulisanog učenja u višem muzičkom obrazovanju pre i nakon pandemije
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2021)
In online learning, students are expected to take on more responsibility for their education, while teachers are expected to support students’ self-regulated learning (SRL) skills. In this research, we explore ...
Koncepcije vaspitanja Džona Djuija i Adolfa Ferijera
(Forum Pedagoga, 2021)
Krajem XIX i početkom XX veka u različitim delovima Evrope i sveta možemo uočiti pokrete koji se zalažu za novo vaspitanje i novu školu. Ti pokreti razvijaju se na području SAD-a ali i na evropskom kontinentu i predstavljaju ...
Peer assessment as a learning and self-assessment tool: a look inside the black box
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, Abingdon, 2021)
This paper presents the findings of a four-year mainly qualitative study of peer and self-assessment in university teaching. Peer and self-assessment activities were introduced with the intention of supporting students' ...
Komparativni prikaz sekvencijalne analize i drugih modela za evaluaciju školskog časa / Comparative review of the sequential analysis and other models for evaluating school classes
(Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac, 2020)
U ovom radu imamo za cilj da uporedimo i prikažemo prednosti postupka sekvencijalne analize (Ivić, Pešikan, Antić 2001) u odnosu na druge iz literature poznate instrumente za psihološko-didaktičku analizu časa. U instrumente ...
Testing the dynamic model of educational effectiveness: the impact of teacher factors on interest and achievement in mathematics and biology in Serbia
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, Abingdon, 2021)
Having in mind that student achievement and interest in subject are some of the most important educational goals, and that quality of teaching is the crucial schooling factor influencing them, we examined the contribution ...
The Tales of Death and Kindergarten: Becoming in Dark Encounters [COVID-19 Edition]
(Univerzitet Singidunum - Fakultet za medije i komunikacije, Beograd i Orion Art, Beograd, 2021)
For speculative pragmatism, aesthetics is an ethical practice of becoming with the world. Considering educational practice, we might say just the same. But an educational practice is not ethico-aesthetical by its nature - ...